Swipe to the left

Vitaminok az elszánt sportolók egészségére

Publikálta: Biocity 2019. július 23. Nincsenek megjegyzések

Heti, napi rendszerességgel sportolsz? Le a kalappal! Fáradozásaidat olykor izomláz koronázza? Netán előfordult már, hogy túlhajtottad magad egy-egy teljesítménytúra alkalmával? Az erőfeszítéseket ugyan csak te teheted meg saját egészséged érdekében, viszont a levezetés és a regeneráció kérdéskörében most nálunk a labda!

Íme néhány, kifejezetten sportolóknak ajánlott vitamin, melyek támogatják a sportolás utáni regenerálódást, gyógyulást, megelőlegezik számodra a jobb teljesítményt és segítenek elkerülni a sérüléseket, hogy semmi se állhasson az utadba, ha elhatározod magad a rendszeres testmozgás mellett!

Játékszabályok

Rendszeres, vagy hobbysportolóként is tudnod kell, hogy alapvető szabályok vonatkoznak az emberi testre. A fokozatosság elve, a mértékletesség, a kiegyensúlyozott táplálék, folyadék- és vitaminbevitel, a kiadós pihenés megkerülhetetlen alapkövek a sportpályán. Ezen belül érdemes minél több természetes hozzávalót, hosszú távon alkalmazható módszert beillesztened a rendszerbe, hogy maximálisan kihasználd a mozgás nyújtotta előnyöket és elkerüld a hátulütőket. Fontos leszögezni, hogy a fokozott teljesítmény fokozott energia-és tápanyagbevitelt igényel, melyben különleges szerepet kapnak a vitaminok is.

Hidratáció, terhelés, rehidratáció

Nem győzzük ismételni a helyes folyadékbevitel jelentőségét az életünkben! Ez ugyanígy, sőt fokozottan érvényes rád, ha fizikai munkát végzel, vagy rendszeresen edzel. Érdemes testhőmérsékletű folyadékot fogyasztanod a mozgás előtt, közben és után, hiszen így hasznosul leginkább a szervezetedben. Magas antioxidáns tartalmú zöldségturmixot nyugodt szívvel fogyaszthatsz bármikor, különösen ajánlott magas magnézium, cink és vastartalmú hozzávalókat választanod, hiszen ezek mind segítenek, ha kihívások előtt állsz. Sportolás közben a legcélravezetőbb tiszta vizet, vagy speciális italokat választani, amik jól oltják a szomjat, és egyensúlyba hozzák a teljesítményt.

Bomba formába hozunk!

A sportolás utáni levezetéshez komplex megoldást kínál a Delavie sport vitamin itala, mely nélkülözi a cukrot, tartósítószereket és színezőanyagokat, cserébe minden fontos vitamint és aminosavat tartalmaz, ami egy kimerítő edzés után igazi energiabomba az izmaidnak!

C- és E-vitamin, ráérünk arra még!

Nemzetközi kutatások bizonyítják, hogy a C-vitamin és E-vitamin közvetlenül sportolás után negatívan befolyásolja a mozgás szabadgyökök elleni jótékony hatását, valamint korlátozza az inzulin hatékonyságát, ami különösen inzulinrezisztens egyéneknél kiemelkedően fontos. Tehát mindenképp várj körülbelül 4-6 órát edzés után, mielőtt ezeket a vitaminokat célzottan vinnéd be a szervezetedbe!

Ízületvédelem

A mozgás módszertanon felül, a helyesen kivitelezett gyakorlatok elvégzése után, a magas igénybevételnek kitett ízületek tápanyagért kiáltanak! Az egyik leghatékonyabb táplálékkiegészítő, ami ebben a témában kulcsfontosságú, a kollagén, melyet természetes forrásokból igyekezz pótolni!

Zsírégetés természetesen

A fentebb ajánlott táplálékkiegészítőkben gyakran felbukkanó L-karnitin, ami egy aminosav származék, természetes antioxidánsként funkcionál. Sporttal kombinálva hozzájárul a zsíranyagcsere hatékonyabb működéséhez, ezért ajánljuk fogyasztását edzéseid kiegészítéseként. Előnyösen hat a szív működésére és a vércukorszint szabályozására. Emellett a B-vitamin, a folsav és a C-vitamin igazi zsírellenes vitaminok, a D-vitamint pedig kifejezetten úszógumigyilkosként tartják számon! Az E-vitamin védőpajzsot képez a külső támadásokkal szemben és szuperképességei a keringési rendszer támogatására is kiterjednek, miközben egyes anyagcserebetegségek ellen is hatékony fegyvernek bizonyul. Ezeket a vitaminokat fogyasztva lépéselőnyre tehetsz szert a bikiniszezonban, hiszen nem csak az egészséged, de szépséged is a tenyerükön hordozzák!

Számos cikkünkben foglalkoztunk már a természetes, vitamindús alapanyagokkal és elkészítésükkel. Sorra vettük a bio és vegán élelmiszerek palettáját, melyek a sportolás utáni táplálkozásban is nagy segítségedre lehetnek, ha betartasz néhány egyszerű szabályt, és jó minőségű alapanyagokat válogatsz össze, melyek közül mindent beszerezhetsz az oldalunkon.

Jó sportolást és kellemes pihenést kívánunk!