Swipe to the left

„Téli” vitaminok kisokos

Publikálta: Biocity 2019. december 17. Nincsenek megjegyzések

Megvisel a sötét, a hideg, legszívesebben egész nap a takaró alatt tanyáznál és falnád az édességeket? Megnyugtatunk, ez valahol teljesen normális. Valahol viszont betudható bizonyos vitaminok, tápanyagok hiányának is, melyek fogyasztásával kikászálódhatsz a téli bunkerből mind fizikailag, mind mentálisan.

Összeszedtük azokat a hozzávalókat, amiket érdemes bekészíteni a boszorkánykonyhába a téli hónapok során, és amiket a gyerekeknek is adhatsz, hogy nekik is könnyebb legyen a vakáció előtti hajtás a suliban, vagy épp a hógolyózás az oviban. Elő a multivitaminokkal, induljon a téli vitaminszezon!

C-vitamin, a fagyos szezon védőszentje

A gyulladáscsökkentő, immunerősítő C-vitamin legjobb természetes forrásai a homoktövis, a csipkebogyó, melyek natúr kivitelben biztosítják az aszkorbinsav jó hasznosulását. Számolni kell azzal is, hogy a C-vitamin 2-3 óránként ürül a szervezetből, ezért a hosszantartó hatás érdekében érdemes a nap folyamán több adag zöldséget, gyümölcsöt, illetve extra táplálékkiegészítőt is használni.

A gyerekek és az idősek esetében ez fokozottan igaz. A jó hasznosulás érdekében több kis adagban, vagy hosszantartó felszívódást biztosító vitaminkészítmények formájában kell gondoskodni az utánpótlásról, különösen az immunhiányos időszakokban.

B1-vitamin a jó mentális kondiért

A B-vitamin komplexek számtalan előnyös hatása közül kiemelkedő a B1-vitamin idegrendszerre gyakorolt pozitív hatása. Idegvédő és nyugtató hatású anyagai áldásosnak bizonyulnak a stresszes, koncentrációt igénylő helyzetekben. Ez télen fokozottan igaz, hiszen az álmosító időjárás mellett nehéz megőrizni az energikus formánkat.

Természetes formában nagyon jó forrásai az olajos magvak: a tökmag, a napraforgómag, a mogyoró, diófélék. Egy finom müzlivel ezt már a nap kezdetén, egy kiadós reggelivel is biztosíthatjuk magunknak és a gyerekeknek is.

D-vitamin, egy kis napsütés a hétköznapokra

Szervezetünk a téli időszakban hajlamos minimálisra csökkenteni a D-vitamin szintünket, amitől még fáradtabbnak, enerváltabbnak érezhetjük magunkat. Célzott pótlásával, és minél több szabadban, természetes fényben töltött idővel, sportolással ellensúlyozhatjuk ezt a folyamatot.

A gomba, a zab kitűnő vegán forrásai a D-vitaminnak, ezeket is érdemes gyakrabban fogyasztani, és emellett magas minőségű, természetes táplálékkiegészítőket fogyasztani.

Multivitaminok, ha gyors segítség kell

A multivitaminokról szóló cikkünkben részletesebben is leírtuk, hogy a gyermekek és felnőttek szükségleteinek megfelelő készítmények milyen áldásos hatással bírnak a nehezebb időszakokban. Megelőzésképp ezeket a jó összetételű vitaminokat a hétköznapokon is fogyaszthatjuk napi rendszerességgel.

Nagy előnyük, hogy a legfontosabb ásványi anyagokat, vitaminokat egyetlen készítménnyel bevihetjük, és nem kell attól félni, hogy valamit kifelejtünk. Kényelmes, mert napi 1-2 tabletta, kapszula, zselés vitamin biztosíthatja az egész napos jó közérzetet, energikus összhangot.

Vitamindús táplálkozás

A célzott vitaminpótlás mellett turbófokozatra kapcsolhatjuk az immunrendszerünket, ha a táplálkozásunkat is ideális módon alakítjuk. A téli időszakban is bőven akadnak friss, ropogós idényzöldségek, gyümölcsök a boltok polcain, a piacokon. A citrusfélék, a savanyított termékek, a prémium lekvárok, granola félék, gabonák, müzlik megalapozhatják a betegségmentes téli szezont.

Ügyeljünk az emésztésünkre és a gyomor-bélrendszer támogatására, hiszen ez alapozza meg a rendszer hiánytalan működését. A probiotikumok, az ásványi anyagokban gazdag, vitamindús ételek sok kellemetlenségtől kímélnek meg minket.

Mit szólnál egy finom leveshez ebédre, vacsorára?