Swipe to the left

Mit rendeljünk az étteremben?

Publikálta: Biocity 2020. január 17. Nincsenek megjegyzések

Sokszor zavarba ejtő lehet, ha a diétás időszakok, vagy éppen egy komplett életmódváltás során egy étteremben, gyorsétteremben, kifőzdében, vagy a céges vacsin találjuk magunkat a terített asztal mellett. Mi a teendő ilyenkor? Rúgjunk fel minden fogadalmat, minden elhatározást, amiért keményen megdolgoztunk? Ne!

Haljunk éhen, miközben mások degeszre eszik magukat a szemünk láttára?! Semmiképp! Mutatunk egy-két ötletet ahhoz, hogyan hidald át ezt a rossz érzést, és hogyan válassz olyan ételeket, amik finomak, szaftosak, akár különlegesek is, és nem fogsz óriás kalóriabombát sem benyelni a fogyasztásukkal!

1. Ha lehet, válassz Te!

Amennyiben van lehetőséged választani, válassz olyat, ami a leginkább megfelel az elképzeléseidnek! Előre lecsekkolhatod az éttermek ajánlatait, étlapját, árlistáját a neten, ez megkönnyítheti a dolgod! Egy-egy, erre igényes helyen a kalóriaértékeket, az allergéneket is feltüntetik, így előre tervezve megspórolhatod magadnak a pánikot az étlap mellett és előre várhatod az ínycsiklandó finomságokat a találkozóig.

2. Válassz vegánt!

Ha nincs konkrét elképzelésed, melyik helyeken tudnál leginkább változatosan étkezni, méghozzá egészségesen, próbálj ki egy vegán kajáldát, beszéld meg a többiekkel is, hogy szeretnél oda menni, és örülnél, ha most ők is veled tartanának.

A vegán konyha remekei között bőven akad kalóriaszegény, glutén-laktóz-cukormentes fogás. Válogathatsz a köretek, desszertek és főételek kategóriájában is magas rost és fehérjetartalmú fogások közül, kipróbálhatod a tofut, a vegán túrót, sajtot stb.

Bár, abban az esetben, ha cöliákiás vagy, vagy a meghívottak valamelyike szenved ebben az allergiában, akkor érdemes egy-egy olyan speciális helyre ellátogatni, ahol kifejezetten erre szakosodtak a konyhák, szakácsok! Ezért a kedves gesztusért bárki hálás lesz, aki ezzel a problémával néz szembe. A többi ételallergiát nagy átlagban sokkal könnyebb kézben tartani manapság az éttermi kínálatban is.

3. Ne igyál alkoholt!

Ha diéta, akkor igazán sok kalóriát spórolhatsz meg magadnak azzal, ha alkoholos italok helyett inkább egy cukormentes szörpöt, egy gyümölcsturmixot, egy finom kávét, vagy épp egy frissítő, citromos szódát rendelsz.

Furcsa, és egyáltalán nem előnyös szokás az, hogy valakire tukmálják az alkoholt, esetleg sértődés tárgyaként állítják be, ha elutasítod. Ez nem valami kötelező dolog, a találkozók nem az ivásról kellene, hogy szóljanak.

4. Egyetek reggelit, tízórait, vagy uzsonnát!

Ha úgy érzed, nem állsz készen arra, hogy egy étteremben egyél, nem tetszik a hely, ahova hívnak, vagy épp az időponttal van problémád, mert már megetted a saját ebédedet, nem szeretnéd kihagyni a másnapi edzést a hosszú ébrenlét miatt, vagy éppen túl drága a hely számodra, és semmi kedved egy heti élelmed árát otthagyni egy kupac tésztáért, akkor ne főfogást válassz!

Jó ötlet lehet például egy előételt, egy leves, egy smoothiet, egy kávét diabetikus fagylalttal választani és kellemesen eltölteni az időt a társaságban. Ha a városban mászkálva vadásztok jó helyekre, akkor érdemes egy-egy reggelizőt is útba ejteni, például hétvégén, és jóízűen elfogyasztani a délelőtt folyamán.

Ezzel szintén megspórolod az alkohol kínálgatást, az óriás adagokat, vagy a „jaj te nem is eszel rendesen” megjegyzéseket. Hiszen a reggeli fontos, a reggeli jó! És reggel ráadásul belefér egy kicsit több szénhidrát is a szigorúbb diétákba is.

5. Csak lazán!

A legfontosabb ebben a kérdéskörben, hogy a magabiztos lazaság érvényesüljön a megfelelési kényszer és az állandó meghunyászkodás felett. Senkinek nincs joga élből elutasítani, hogy valamit elhatároztál, valami fontos neked, ami eltér az átlagtól, vagy a tőled megszokottól.

Ha viszont érdeklődnek a téma iránt a szeretteid, akkor azt is megérthetik, hogy kellemetlen számodra, ha ezért számonkérnek. Neked pedig sokkal könnyebb lesz, ha elmondod másoknak is, hogy miben tudnak neked segíteni!

Hidd el, sima ügy az egész!