Swipe to the left

Itt a tavasz, eljött a szabadtéri sport ideje

Publikálta: Biocity 2019. március 27. Nincsenek megjegyzések

A tavasz immáron végérvényesen megérkezett és ez csak egyvalamit jelenthet. Eljött a szabadtéri sportok ideje. Elvégre miért is töltenéd a négy fal között a szabadidődet, ha helyette eltöltheted azt odakint is aktívan. A szabadban való sportolás ráadásul számos jótékony hatással is bír, amelyekről kár lenne lemondanod.

A mozgás önmagában is endorfint szabadít fel a szervezetben, ez közismert tény. Ha mindezt a friss levegőn teszed, akkor az a mentális felfrissülésedről is gondoskodhatsz. Emellett a napfény hatására a D-vitamin termelése is beindul a testedben, így az immunrendszered és a csontjaid is megerősödhetnek az álmos és hideg tél után.

De mit érdemes odakint sportolni?

Amennyiben van biciklid, most jött el az ideje, hogy előkapd. Emellett a jó idő más guruló sportoknak is kedvez, mint a görkorcsolya, a gördeszka vagy akár a roller. Azt sem érdemes elfelejteni, hogy ezek az eszközök a mindennapokban is hasznodra válhatnak, amikor munkába vagy egy baráti találkozóra igyekszel.

Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy eszközök híján ne lenne lehetőséges a sportolásra. Számos olyan sportág van, amihez nincs szükséged másra csak egy kényelmes öltözékre és egy kis szabadidőre. Ilyen például a futás vagy a természetjárás. Ezekre az alkalmakra ráadásul akár a házi kedvenced is elkísérhet. Biztos lehetsz benne, hogy ő is élvezni fogja a szabadban töltött időt.

Az sem elvetendő ötlet, hogy azokat a sportokat vidd ki a lakásból, amelyekkel egyébként is töltöd az idődet. Elvégre a jógamatracodat a fűben is könnyedén leterítheted, de akár egy könnyed stretching is jól eshet a fák árnyékában.

Erre figyelj, ha a szabadban sportolsz

Van azonban néhány dolog, amire jó, ha odafigyelsz, amikor a szabadtéri sportok mellett teszed le a voksodat. Ilyenkor is kiemelt jelentősége van például a folyadékpótlás. Emellett a sportoláshoz szükséged lesz bizonyos ásványi sók meglétére is a szervezetedben, mint a magnézium, a kalcium vagy a kálium.

Nem árthat az sem, hogyha indulás előtt felszerelkezel egy kicsit. Érdemes viszonylag zárt és szellős anyagokat felvenned és a pulóveredet is jó, ha magaddal viszed. A szeszélyes tavaszi időjárás és a futó nyári záporok ugyanis bármikor meglephetnek. Ilyenkor nem árt, ha van nálad valami melegebb ruhadarab is, amibe belebújhatsz, hogy ne fázz meg.

Abban az esetben viszont, ha allergiától szenvedsz, jobb, ha elengeded a szabadban való sportolást. Az allergének ugyanis ebben az időszakban különösen nagy koncentrációban találhatóak meg a levegőben. Amennyiben nagyon ragaszkodsz hozzá, akkor válassz kora reggeli vagy esti időpontot, amikor kevésbé fenyeget a kellemetlen tünetek veszélye.

Emellett természetesen nem szabad megfeledkezni a védelemről sem. A napfény amennyire hatékony segítőtárs, úgy válhat ellenséggé is. Ezért lényeges, hogy ne felejtsd el bekenni magad fényvédővel, így megelőzheted a leégést, ami számos komoly bőrbetegséget okozhat, ha rendszeresen kiteszed a bőrödet ennek a kihívásnak.

Használd ki az előtted álló lehetőségeket és irány a friss levegő! A szabad ég alatt a legtöbb sportolónak növekszik a teljesítménye is, mivel sokak számára motiváló erőként hat, ha odakint töltheti az időt. Érdemes elhívni magaddal a barátaidat is, így nem csak a testedről gondoskodhatsz, de a kötelékeitek is megerősödhetnek.