Swipe to the left

Házi müzliszelet és ropogós granola percek alatt

Publikálta: Biocity 2019. november 5. Nincsenek megjegyzések

Kisebb vagyonokért vásárolhatunk cukrozott, tartósítós müzliket a boltokban mostanság, és még ha jó összetételről is beszélünk, érdemes tudni arról, hogy kb. negyedóra alatt házilag is készíthetsz magadnak, magatoknak olyan pirult, magvas, gyümölcsös, kakaós, vagy natúr energiabombákat reggelire, tízóraira, nasinak, amik után mind a 10 ujjad megnyalod!

Összeszedtünk pár receptötletet a házi granolára, vagyis darabos, magvas, pirított müzlire és müzliszeletekre, amiket egy kis előkészület után pár perc alatt összedobhatsz, és hosszabb ideig is tárolhatsz, bár valószínűleg hamarabb fogy el majd, mint gondolnád.

Granola recept

Olyan fogalom a granola, amiben a hozzávalók fantázia és ízlés alapján tetszés szerint változhatnak, és szerintünk lehetetlen elrontani! Jöhetnek gabonafélék, többnyire a zabpehely a favorit az állaga miatt, de kiegészítheted hajdinával, kölessel, vagy bármilyen pelyhekkel, forgácsokkal, lényeg, hogy a zabhoz hasonló, könnyen puhuló, piruló állagra hozd, mielőtt összekevered a többiekkel.

Ezután válogass magokat, akár aprítva is: mandulát, mogyorót, diót, tökmagot, napraforgót, szezámmagot, kesut, paradiót, amit csak szeretnél! Keverd össze mézzel, vagy ha egyáltalán nem fogyasztasz / fogyaszthatsz ilyen mennyiségű szénhidrátot, akkor agave szirupot használj majd a végén! A mézes keveréket dúsítjuk kókuszolajjal… és lényegében végeztünk is az összeállítással.

Ha csokis ízeket szeretnél, jöhet pár evőkanál cukrozatlan kakaópor is. Lényegében ezt is fogyaszthatnánk már tejbe, joghurtba, kefirbe, kásába adagolva, vagy ezek vegán variációival, de a legfinomabb ízeket a pirítással nyerjük el perceken belül.

Ezért betesszük a tepsibe egy sütőpapírra a keveréket, egyenletesen eloszlatjuk és betoljuk 180 fokra 15-30 percig mennyiségtől függően. Közben néha átkeverhetjük az egészet, hogy mindenhol piruljon. Nem kell megijedni, ha nedves kicsit a „sütemény”, ha szép aranyszínűek a magvak, akkor nyugodtan kivehetjük, mert hűlés közben nyeri majd el végső állagát.

Ha kivettük szórhatunk rá aszalt gyümölcsöket, bármit, amit szeretünk, jöhet a kókuszreszelék, is. Ezeket nem pirítottuk meg, ugyanis hajlamosak megégni és kesernyés ízt adni a mixnek. Szóval jöhetnek a kiegészítők, majd hagyjuk őket olvadozni, összemelegedni, és végül hűlni egy fél órára.

Tárolás szempontjából ezek a granola keverékek elvannak egy hétig simán, ha lezárt üvegben tároljuk őket. Bár őszintén szólva, erre kevés esélyt látunk, főleg, ha gyerekek is részt vesznek a kóstolgatásban. Nyugodtan készíthetjük velük együtt ezt a müzlit, imádni fogják ugyanis a színes magokat, gyümölcsöket és a kevergetést.

Müzliszelet gyorsan, frissen!

Ha szeretnénk kicsit könnyebben szállíthatóvá tenni a granolát, készítsünk belőle müzliszeletet! Ehhez nincs szükség másra, mint hogy a granolát egy picit kevesebb mézzel készítjük, majd a kész verziót még langyosan, ragadósan, vagy hűtés után a maradék méz segítségével golyókká, téglatestekké formázzuk.

Vagy még egyszerűbben már a legelején letapicskoljuk a tepsi tartalmát egy kis mézzel és kókuszolajjal, hogy jó tömör legyen. Felszeleteljük, és így pirítjuk meg. Édesszájúak akár csokoládét, diétás csokoládét is olvaszthatnak a tetejére.

Kifogyhatatlan és megunhatatlan receptek ezek, melyek nem csak az egészségünket, de az örömünket is fokozzák, ezért kár lenne kihagyni őket! Reggelik, teázás, kávézás, nassolás ínycsiklandó és cukormentes alternatívái ezek a házi müzlik, melyben a hozzávalók variálásával kedvünk szerint változtathatunk az ízeken, hatóanyagokon. A hozzávalók után pedig bátran keresgélhetsz nálunk is, ugyanis lényegében minden hozzávaló elérhető a kínálatunkban!

Posted in: Receptek