Swipe to the left

Ezekre ügyelj, ha télen is sportolsz a szabadban

Publikálta: Biocity 2018. december 21. Nincsenek megjegyzések

Sokakat a téli fagyok sem riasztanak el attól, hogy kedvenc időtöltésüknek, a sportnak hódoljanak. Ha te is ezt a tábort gyarapítod, akkor viszont érdemes ügyelned néhány fontos apróságra, amelyekkel elkerülheted a megfázást és a sérüléseket ebben az időszakban is.

A hidegben kiemelt szerephez jut a szervezet támogatása és az ízületek védelme, mivel a téli időjárás komoly megpróbáltatásoknak teszi ki ezeket. Amellett, hogy alaposan felöltözöl, érdemes további óvintézkedéseket is bevezetned az életedbe, ha télen sem szeretnél lemondani a szabadtéri sportolásról.

Támogasd vitaminokkal az ellenálló képességedet

A vitaminok fokozott bevitelét akkor is javasoljuk, ha nem a szabadban töltöd a legtöbb szabadidődet. Ha azonban még mozogni is szeretnél a gyönyörű hóesésben, még nagyobb hangsúlyt kell fektetned a megfelelő bevitelükre.

A C-vitamin mellett sokat segíthet az immunrendszered támogatásában a B-, E- és K-vitamin, valamint a cink, a vas és a magnézium. Ezek nem csak abban segítenek, hogy kevésbé legyél fogékony a különböző betegségekre, de a szervezeted egyensúlyában is fontos szerepet töltenek be, mint a például a megfelelő vércukorszint fenntartása.

Így védheted meg az ízületeidet

A testet támogató vitaminkészítmények használata sokat számít, ha sportról van szó, mint például a porcerősítő – a hidegben pedig még fontosabb a használatuk. Emellett érdemes ügyelni arra is, hogy rostokban és telítetlen zsírsavakban gazdag legyen az étrended, mivel ezek is nagyban hozzájárulnak az ízületek védelméhez.

Mindig öltözz rétegesen, mielőtt sportolni indulsz, különös tekintettel a fejre és a végtagokra. Az edzés végeztével pedig nem érdemes megvárni, hogy a tested a hideg levegőn kezdjen kihűlni, mivel így még könnyebben megfázhatsz. Hazaérkezve pedig azonnal válj meg az átnedvesedett ruháidtól! A tested védelmét kiegészítheted még egy edzés utáni forró csalánteával is, ami segít majd átmelegedni az átfagyott tagjaidnak és nagyon egészséges is.

Ha te is imádsz a havas tájban futni vagy biciklizni, semmiképpen se mondj le róla! Arra viszont mindig fordíts kellő figyelmet, hogy a testednek ebben az időszakban fokozott védelemre van szüksége, hogy kiegyensúlyozott és egészséges maradhasson.